Egzamin gimnazjalny

 

Egzamin gimnazjalny w latach 2002-2019

 

Wynik egzaminu zewnętrznego to informacja o końcowym poziomie osiągnięć uczniów w zakresie sprawdzanym testem egzaminacyjnych, a nie informacja o efektywności nauczania w szkole.

Miarą efektywności nauczania w szkole jest edukacyjna wartość dodana. EWD definiowana jest jako przyrost wiedzy uczniów w wyniku procesu edukacyjnego

Edukacyjna wartość dodana szkoły to przeciętny wzrost umiejętności i wiedzy uczniów do niej uczęszczających w danym okresie, a więc miara wpływu szkoły na wzrost wiedzy uczniów. Metoda EWD pozwala w znacznym stopniu oczyścić surowy wynik egzaminacyjny z wpływu czynników indywidualnych i środowiskowych, na które szkoła nie ma skutecznego wpływu.

W szacowaniu wskaźników trzyletnich wykorzystywane są wyniki egzaminów z trzech kolejnych lat. Zyskuje się w ten sposób trzy razy więcej danych, a duża ilość informacji przekłada się na większą precyzję statystycznych szacowań. Ponadto uzyskane wskaźniki są mniej podatne na losowe wahania wyników między poszczególnymi latami.

Trzyletnie wskaźniki EWD i trzyletnie wyniki egzaminów charakteryzują gimnazja ze względu na wyniki egzaminacyjne oraz efektywność nauczania w danej placówce. Brane są tu pod uwagę prognozowane wyniki (na podstawie egzaminu po szkole podstawowej) wszystkich uczniów danej szkoły i faktyczne wyniki młodzieży uzyskane na egzaminie gimnazjalnym.

Dla każdego z gimnazjów wyznaczono elipsy ilustrujące pozycję danej szkoły na tle rozkładu wszystkich szkół w Polsce. Na osi X zaznacza się wynik egzaminu, a na osi Y EWD, czyli efektywność nauczania w szkole. Obraz szkoły przedstawiony jest w postaci elipsy.

Opis położenia elipsy (szkoły) w układzie współrzędnych (wynik egzaminu, EWD) może ułatwić wyróżnienie pięciu punktów odniesienia.

  • Szkoły neutralne. Gimnazja, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność.
  • Szkoły sukcesu. Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania.
  • Szkoły wspierające. Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności.
  • Szkoły wymagające pomocy. Gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania.
  • Szkoły niewykorzystanych możliwości. Gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

WYNIKI NASZEJ SZKOŁY

HISTORIA I WOS

  - 1-1.png

JĘZYK POLSKI

 - 2.png

 

PRZYRODA

 - 3.png

MATEMATYKA

 - 4-4.png

Wskaźniki EWD na przełomie lat 2008-2017 ze wszystkich  części egzaminu gimnazjalnego mają tendencję wzrostową, co świadczy rosnącej efektywności pracy w naszej szkole.

Grupa

Liczebność

EWD GH

EWD GMP

Absolwenci 2017

94

1,4

1,6

Absolwenci 2016

97

5,0

2,5

Absolwenci 2015

91

-0,3

1,5

Absolwenci 2014

117

-0,3

-0,2

Absolwenci 2013

127

-1,2

0,0

Absolwenci 2012

120

0,0

-0,4

Absolwenci 2011

104

-3,4

-1,6

Absolwenci 2010

118

-1,8

1,1

Absolwenci 2009

128

-0,5

-1,6

Absolwenci 2008

162

-1,9

-1,1

 

 

 

 

 

administrator
Gimnazjum im. Powstańców Wielkopolskich w Stęszewie,
Szkolna 1, 62-060 Stęszew
tel.: 61 813 41 47, email: sekretariat@gimnazjum.steszew.pl
NIP: 777-27-42-219, Regon: 639766084
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - FSI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x