Egzamin gimnazjalny w latach 2002-2019
Wynik egzaminu zewnętrznego to informacja o końcowym poziomie osiągnięć uczniów w zakresie sprawdzanym testem egzaminacyjnych, a nie informacja o efektywności nauczania w szkole.
Miarą efektywności nauczania w szkole jest edukacyjna wartość dodana. EWD definiowana jest jako przyrost wiedzy uczniów w wyniku procesu edukacyjnego
Edukacyjna wartość dodana szkoły to przeciętny wzrost umiejętności i wiedzy uczniów do niej uczęszczających w danym okresie, a więc miara wpływu szkoły na wzrost wiedzy uczniów. Metoda EWD pozwala w znacznym stopniu oczyścić surowy wynik egzaminacyjny z wpływu czynników indywidualnych i środowiskowych, na które szkoła nie ma skutecznego wpływu.
W szacowaniu wskaźników trzyletnich wykorzystywane są wyniki egzaminów z trzech kolejnych lat. Zyskuje się w ten sposób trzy razy więcej danych, a duża ilość informacji przekłada się na większą precyzję statystycznych szacowań. Ponadto uzyskane wskaźniki są mniej podatne na losowe wahania wyników między poszczególnymi latami.
Trzyletnie wskaźniki EWD i trzyletnie wyniki egzaminów charakteryzują gimnazja ze względu na wyniki egzaminacyjne oraz efektywność nauczania w danej placówce. Brane są tu pod uwagę prognozowane wyniki (na podstawie egzaminu po szkole podstawowej) wszystkich uczniów danej szkoły i faktyczne wyniki młodzieży uzyskane na egzaminie gimnazjalnym.
Dla każdego z gimnazjów wyznaczono elipsy ilustrujące pozycję danej szkoły na tle rozkładu wszystkich szkół w Polsce. Na osi X zaznacza się wynik egzaminu, a na osi Y EWD, czyli efektywność nauczania w szkole. Obraz szkoły przedstawiony jest w postaci elipsy.
Opis położenia elipsy (szkoły) w układzie współrzędnych (wynik egzaminu, EWD) może ułatwić wyróżnienie pięciu punktów odniesienia.
WYNIKI NASZEJ SZKOŁY
HISTORIA I WOS
JĘZYK POLSKI
PRZYRODA
MATEMATYKA
Wskaźniki EWD na przełomie lat 2008-2017 ze wszystkich części egzaminu gimnazjalnego mają tendencję wzrostową, co świadczy rosnącej efektywności pracy w naszej szkole.
Grupa | Liczebność | EWD GH | EWD GMP |
Absolwenci 2017 | 94 | 1,4 | 1,6 |
Absolwenci 2016 | 97 | 5,0 | 2,5 |
Absolwenci 2015 | 91 | -0,3 | 1,5 |
Absolwenci 2014 | 117 | -0,3 | -0,2 |
Absolwenci 2013 | 127 | -1,2 | 0,0 |
Absolwenci 2012 | 120 | 0,0 | -0,4 |
Absolwenci 2011 | 104 | -3,4 | -1,6 |
Absolwenci 2010 | 118 | -1,8 | 1,1 |
Absolwenci 2009 | 128 | -0,5 | -1,6 |
Absolwenci 2008 | 162 | -1,9 | -1,1 |
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki. |
x |